Mexico 15/12/2011 – Mexico City

Tak zacinam pasat opravdovy blog z cesty kolem sveta (RTW). Zaparkovat auto na letiste jsem jel casne rano, abych nezabloudil nastavil jsem si Kacenu (GPS) a vyrazil  jsem. Vsecno bylo v poradku az do okamziku kdy mi Kacena oznamila: ” Zahnete doprava a jste na miste”. Zahnul jsem doprava a stal jsem pred zavrenou branou a predemnou jeste jeden nestastnik. Svoji dlouho planovanou dovolenou jsem najednou videl v tech nejcernejsich barvach, lec vratil jsem se na silnici a pokracoval do tmy a do neznama. Lec po nekolika metrech, a s moji povestnou klikou se prede mnou obevil poutac na  moje parkoviste a vsechno bylo zase to prave orechove.

Cestou jsem videl z letadla Popokatepetl a Iztaccihuatl, dve nejvyssi hory (sopky) Mexika. To uz jsme se opravdu blizili na pristani v Mexico City. Mexico City se rozklada na nahorni planine ve vysce asi 2240 m. Aztekove ho vystaveli na ostruvku v jezere Texcoco, takze se naleza v takovem doliku, kde se krasne drzi smog.

Na obrazku je pekne videt vrstva smogu, ktery se tise a neustale vznasi nad mestem. Ostatne Mexico City ma vice nez 21 milionu obyvatel, takze se neni ani moc co divit. Jeste nikdy jsem nevezl s sebou na dovolenou tolik techniky. No a jednoduche oznameni v letadle, Mexiko ma posunuty cas, me trochu vyvedlo z miry. Moje “atomove” hodinky nemaji knoflik na nastaveni rucicek, nicmene po nekolika (mnoha) nepodarenych pokusech se mi podarilo hodinky nastavit na mexicky cas.

Z letiste jsem jel metrem se tremi prestupy. Pokazde kdyz jsem se zastavi u mapy a zacal dumat obevil se tam nekdo kdo mi nabidl pomoc. Dokonce jedna takova sikovna slecna mi dala svuj planek planek metra a ukazala mi kde mam prestupovat. Nakonec jsem se tedy prikodrcal do Zokalo, historickeho centrm mesta.

Trochu jsem se rozhlizel, a najedno vidim, ze stojim pred hostelem, i rekl jsem si to je urcite vule Bozi a ubytoval jsemse tady. neni to sice Interkontinetal, zato za sklenku tequily jsem zaplatil vic nezli za noz v tomto utulku.

Ono to zase tak spatne nebylo, maji tady WiFi a v cene je jeste dokonce zahrnuta snidane.

Tady je ona povestna tequila co mi stala vic nezli “hotel”, vcetne lime (nevim jak se to rekne cesky, dlouho jsem zil v domeni, ze je to nejaky nezraly citron) a soli. Lime se posoli, nakousne a prez to se pije ta tequila.

Obed jsem mel na ulici, me totiz tohle jidlo velice chutna a navic se opravdu dovim co lide jedi. Ten prodavac, v modrych monterkach mi dal tri takos jako ochutnavku, kdyz jsem mu rekl, ze jsem z Ceska. Takos plnil varenym veprovym nasekanym na male kousky a k tomu byla cibulka s nejakou bilinou. Vsechno se to samozrejme prichucovalo, v tomto pripade cervenou paprikovou omackou.

Leave a Reply

