Mexico 16/12/2011 – Mexico City

Pobyt na ubytovne nebyl zrovna bez drobnych problemu, sel jsem spat asi v jedenact a byl jsem prvni. Zbytek se postupne trousil az do casnych rannich hodin a potom jsem musel jit vyhlidkovou cestou na zachod. No zkusil jsem si to, v pripade nouze to zvladnu, ale priste spim na hotelu (uz od zitrka).  Faktem ale je, ze jsem tady poznal hned nekolik velice zajimavych lidi, vesmes mladych, kteri cestuji po svete, uci se jazyky, zachranuji zemi (ekologicti nadsenci) a podobne.

Hlavnim dnesnim programem byla navsteva Templo Mayor, puvodni nabozenske centrum azteku.

Spanele to srovnali se zemi, kamen pouzili na stavbu mesta a na puvodnim miste postavili chram a na azteky se zapomelo. Na obrazku je roh pyramidy, kde je hezky videt kde to spanele ufikly.

Teprve v roce 1978 delnici narazili pri kopani elektrickeho vedeni na   obrovsky kamenny disk nyni chloubu mistniho musea. Radnice rozhodla zbourat kus mesta a chram a vykopat to co zbylo z Tenochtitlan.

Zajimave je, jak zacali kopat, tak pod jednou pyramidou nasli dalsi, a dalsi, celkem pet. Oni totiz aztekove postavili cele jejich hlavni mesto vice mene na bazine (velice podobne jako Benatky) a ono se jim to postupne propadalo. A tak po case vystveli dalsi vrstvu a potom dalsi a dalsi … Prikldam obrazek z musea, kde je nazorne videt jak se ty pyramidy skladaly na sebe jako ty ruske babusky (ktere tedka ostatne prodavame v Karlovce jako cesku kulturu).

Tady je videt jak to vypada ve skutecnosti. Cortez uriznul vrch a oni se ted prokopali do vnitrnich pyramid.

Jeste pridam dnesni veceri, “Gringa de Pastor”. Do univerzalni tortily, kterou tady pouzivaji snad ke kazdemu jidlu se prida nakrajene veprove maso (neco jako recke suvlaky). Kazdy si to upravi podle chuti pomoci omacek. Ta cerna jsou same feferonky a pali jako cert. Ta oranzova nebyla tak silna a ta zelena byla zalozena na quakamoli. Pivo bylo mistni, tocene, tmave a docela dobre.

K tequile mi tentokrat prinesli takovou cervenou “stavu” (neco jako Bloody Mary), ktere si loknou nezli si daji tequilu. Take jsem to vyzkousel nicmene jsem se nakonec vratil k lime and salt.

Leave a Reply

