Mexico 17/12/2011 – Mexico City

Odvolavam co jsem odvolal. Dalsi noc v hostelu (jak se to vlasten rekne cesky?) probehla ke vseobecne spokojenosti. Predevsim jsem se tam skamradil s nejakym borcem z Anglie, dlouho jsme kecali, pri tom vypili nekolik piv a tak se stalo, ze tentokrate jsem byl jednim z poslednich kteri prisli na pokoj a okamzite jsem usnul spankem spravedlivych. Zacinam prehodnocovat muj puvodni soud o hostelu, velikou vyhodou je moznost seznamit se s lidmi, kteri cestuji, nekteri jiz hodne dlouhou dobu a maji spoustu rad a doporuceni jak se provat s kocovnym zivotem, kde je co k videni a tak dale.

Rano cestou do Palacio Nacional jsem sel kolem kostela Cathedral Metropolitana. Pred kostelem byla ohromna fronta a to na krtiny, tady to zrejme provadeji ve velkem stylu a jako na bezicim pasu. Je az s podivem jak z tech indianu, za pomoci mece a nestovic, vychoval Cortez dobre katoliky.

Navstivil jsem Palacio Nacional, ktery zabira celou jednu stranu namesti Zokalo. V palaci  jsou umisteny kancelare mexickeho presidenta, ale hlavne jsou tam slavne fresky by Diego Rivera.  Palac stoji na tom samem miste, kde staval palac Montezumy II, tedy v samem centru aztecke rise.
Hlavni schodiste a ochoz v prvnim patre je ozdoben freskami Diego Rivery zobrazujici dejiny Mexica.

Leave a Reply

