Mexico 22/12/2011 – Oaxaca

Jizdenku do Oaxacy jsem zakoupil jiz vcera, coz neni zase tak snadna zalezitost. Predevsim, na obrovskem autobusovem terminalu, nejsou vyveseny zadne jizdni rady. V obrovske hale je umisteno dejme tomu dvacet spolecnosti. Ty musis vedet, ktera spolecnot (ktere spolecnosti) jede do mista tveho urceni. Informace tam samozrejme nemaji a tak se stalo, ze jsem nemel ani poneti, kde jizdenku koupit, nakonec jsem si vystal kratickou frontu u firmy se kterou jsem prijel a dostal jizdenku.

Autobusy ktere jsem doposud pouzival jsou od firmy ADO a jsou velice pohodlne. Jezdi velice casto, rekneme kazdych 30 minut. Vsichni vedi, ze az prijdou tak si koupi listek a do pul hodiny jedou. Navic tyto autobusy nikde nestavi a proto v podstate ani nepotrebuji jizdni rad. Ostatne, jak jsem pozdeji zjistil je tato informace napsana v pruvodci.

Hotel, do kereho jsem se nastehoval jsem sehnal prez Expedii za velice rozumnou cenu. Musim priznat, ze to byl pro mne docela sok, kdyz jsem prijel ze zapraseneho a zasmogovaneho Mexico City  prez hory do mestecka ktere vypadalo jako by Kalifornii z oka vypadlo. Rostou tu palmy, kvetou magnolie a navic zde byla jista zmena mezi hostelem ze ktereho jsem odejel a hotelem (Hotel Mission de los Angeles) do ktereho jsem prijel. Na obrazku je vyhled z balkonu.

Vydal jsem se do mesta, ktere je velice fotogenicke nejenom proto, ze  je zde spousta budov a chramu, kde se snoubi spnelska barokni architektura a mexicky kolorit, ale take proto, ze je zde velka cast populace puvodnich indianu.

Navic jsou tady krasne prujezdy, domy jsou z velke casti navrzeny kolem centralniho dvora, ktery je ted zaskleny a tvori veliky sklenik.

Sel jsem na prochazku mestem a zastavil se u jedne takove skupinky lidi, kterym se tam predvadeli dva sasci. Nezli jsem se stacil rozkoukat jeden na mne mava abych sel dal. I vydal jsem se do centera deje. Nejakym zpusobem spanelsko – anbglicky s vydatnou pomoci posunku jsme se bavili o tom jak jsou Oaxacka devcata pekna. Naces se tam objevila takova mrnava tlusta saskova a prohlasila, ze s ni cekam dite a jelikoz jsme pred kostelem, ze si ji musim vzit. To byla asi tak cela zapletka nicmene na muj ukor se bavili jeste hodne dlouho a jeste asi budou neb pri tom vzplalo mnoho blesku.

 

  • Indianky stare i mlade, zadny indian me nezaujal.
  • Okna, prujezdy kliky.
  • Objednal jsem si pivo, prinesli mi ho s talirkem zeleniny (?) a burakama (posolenyma, poparikovanyma a samozrejme s lime).
Leave a Reply

