Salt Lake City – 29/06/2012

Nepodarilo se mi sehnat primy let z Newark, NJ to Salt Lake City, UT a tak se stalo, ze jsem letel “zkratkou” prez Phoenix. Nebyl jsem z toho prilis potesen, az do okamziku, kdy se mi podarilo vyfotografovat Grad Canyon z letadla. Fotil jsem to malym fotackem, tedy v podstate naslepo, a navic okenko bylo dole uspinene, ale fotka z toho vlezla docela uspesne. Nekdo by mohl, a v tomto pripade dokonce pravem, rici: “Slepe kure naslo zrno!”.  Obdiv si v tomto pripade, zcela bez debaty, zaslouzi Canon.

Kdyz jsme se blizili na pristani jeste jsem vyfotografoval dul na med. Jednu z nejvetsich, clovekem vytvorenych, der na svete. Dul je pry dokonce snano videt z vesmiru.

Jeste take prikladam fotku Solneho jezera (Great Salt Lake). Jezero je druhe nejslanejsi, hned po Mrtvem mori. Jezero je velice melke, takze, kdyz jenom malinko poklesne nebo stoupne hladina rozloha jezera se velice zmeni. Takze okoli jezera je velice neneutesene, ohromna plocha takoveho jemneho, slaneho blaticka. Z letadla, jako ostatne mnoho jinych veci, vypadalo mnohem zajimaveji.

Take jsem se vydal do mesta, Salt Lake City. Mesto bylo zalozil, v polovine 19teho stoleti , Brigham Young, bohem pozehnany, vudce Murmonu, ted si rikaji Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. V posledni dobe je velice slavnym Murmonem Mitt Romney, mozna budouci americky prezident. Mesto zustalo doposud centrem mormonskeho hnuti a centrem mesta, doslova, je mormonsky chram a chramove namesti.

Leave a Reply

