Spanelsko 01 – Madrid

Let Praha – Madrid s cekymi aerolinkami probehl az nudne bez problemu. Vendulka me dovezla na letiste ve snehu a v perfektnim case. Hned jak jsem se ubytoval vydal jsem se na obhlidku mesta. Vubec jsem necitil potrebu vzit si klobouk (deti se mi smeji, ze vypadam jako lovec Pampaliny) nebo se namazat (tedy “proti slunci” aby bylo jasno). Nicmene, zde je i to jarni slunecko osmetne, a tak se stalo, ze jsem se hnedka prvni den decentne spalil.

Alternative Text - Tohle je Grand Via, hlavni a representativni ulice v Madridu. Moderni mesto, moderni obchody, ... tohle me sice moc nelaka, nicmene tato hlavni trida vede prez cele mesto a kdyz jsem se jednou ztratil, byl jsem rad kdyz jsem se na teto ulici obevil.

Tohle je Grand Via, hlavni a representativni ulice v Madridu.

Grand Via, tentokrat v noci.

Grand Via, tentokrat v noci.

Prodejna one slavne a vyborne sunky.

Prodejna one slavne a vyborne sunky.

Na tomto zarizeni odkrajuji platky sunky. Takove zarizeni maji i v baru, aby vam nakrajeli sunku opravdu cerstvou.

Na tomto zarizeni odkrajuji platky sunky. Takove zarizeni maji i v baru, aby vam nakrajeli sunku opravdu cerstvou.

Na veceri jsem si vyzkousel hned dve z mistnich (spanelskych) specialit. Vecere asi neni to spravne slovo, neb tady obvykle zacina vecere az tak po devet. Nejdrive “jamon iberico” coz je “susena” sunka z hoskych, volne zijicich, vepru, kteri se zivi zaludy, coz dodava sunce onu specifickou chut (a cenu).

Tady nabizeji ruzne morske specility jako tapas k cervenemu(?) vinu. Tohle jsou miniaturni srimpy v cesnekovem zalivu, vyborne.

Tady nabizeji ruzne morske specility jako tapas k cervenemu(?) vinu. Tohle jsou miniaturni srimpy v cesnekovem zalivu, vyborne.

To je tapas k pivu, salam a minirohlicky. Mimochodem ta slecna za pivem vypadala, ze ma na sobe jenom kozisek

To je tapas k pivu, salam a minirohlicky. Mimochodem ta slecna za pivem vypadala, ze ma na sobe jenom kozisek

Potom jsem neodolal dal si sklenku vina a “tapas” coz v totmo pripade byly srimpy (takove prtate) podavane horke, v kamenne misce na oleji s cesnekem a korenim.Cestou domu (tedy do hotelu) jsem se ztratil a tak jsem si dal, jeste v zoufalstvi, pivo a k tomu mi prinesli nejakou uzeninu s takovyma mikrorohlickama. O jidla ale ostatne musim napsat jeste samostany clanek a take dodam fotky. Jak jsem slibil, co jsem snedl to jsem pred tim vyfotil. Zatim se pouze potvrzuje dobra povest spanelske kuchyne.

Jenda z peknych ulicek Madridu. Take by se to mohlo jmenovat "Zemanova posledni fotka!".

Jenda z peknych ulicek Madridu. Take by se to mohlo jmenovat “Zemanova posledni fotka!”.

Madridska ulice. Velice se mi libily litinove balkony a verandicky.

Madridska ulice. Velice se mi libily litinove balkony a verandicky.

Take jsem navstivil mistni historicke museum, ktere bylo vice mene prazdne, “probihala” rekonstrukce, nicmene pani v informacich mi nebyla schopna dat ani matnou predstavu, kdy to bude dokonceno, stat nema penize.

Leave a Reply

