Spanelsko_02 – Madrid

Museum "Museo Thyssen-Bornemisza", uz z venku vypada, ze to bude pekne.

Museum “Museo Thyssen-Bornemisza”, uz z venku vypada, ze to bude pekne.

Trochu mi vadil, ostatne i fotaku, ruzove nater starsiho kridla galerie.

Trochu mi vadil, ostatne i fotaku, ruzove nater starsiho kridla galerie.

Dnesni, destivy, den zacal pomalu, rozhodl jse se, ze si zaskocim do nejake galerie a potom si naordinuji odpocinek. No nestlo se tak. Umelecka galerie kterou jsem navstivil bylo Museo Thyssen-Bornemisza, presentovane v pruvodci jako soukroma sbirka. Museum je obrovske a bohate pokryva umelecka dila od gotiky az po osmdesata leta minuleho stoleti. Prohlidka halvnich sbirek mi zabrala skoro 4 hodiny a to jsem nektere galerie v podstate jenom prochazel. Mimochodem, bylo tam pomerne pekne zastoupeno i americke moderni umeni.

Vystava "Hipperrealismo" byla prijemnym zpestrenim navstevy musea.

Vystava “Hipperrealismo” byla prijemnym zpestrenim navstevy musea.

Dale tam zrovna probihala docela pekna a ucelena vystava “Hyperrealism”, kde bylo zastoupeno, krome znamych americanu, take nekoli velice zajimavych umelcu z Evropy. Takze se stalo, ze jsem byl v museu od deseti do ctyr a to bez “balicku prvni zachrany”.
Prikladam poznamky, ktere se mohou nekdy nekomu hodit. Museum se otevira v 10:00, jiz v 10:20 jsem stal ve fronte a listky na vystavu jsem dostal az na 14:00. U pokladny jsem zadal o slevu pro duchodce, slecna se jenom zeptala zda jsem jiz olavil 65. narozeniny, a kdyz jsem odtusil, ze samozrejme, prodala mi listky za polovicni cenu.

Venku stale jeste drobne poprchavalo a jiz jsem se tesil jak dam odpocinek, lec osud tomu nechtel. Byl Velky patek a pani v

Velky patek v kostele v Madridu. Vynaseji Panenku Marii.

Velky patek v kostele v Madridu. Vynaseji Panenku Marii.

Velky patek. Vsimete si te fronty, a to se pise rok 2013.

Velky patek. Vsimete si te fronty, a to se pise rok 2013.

informacich me upozornila, ze v nekterych kostelech poradaji slavna procesi (Seman Santa) i v Madridu. Procesi se sicce, zkzeva dest, nekonalo. Nicmene jsem se vmisil mezi davy vericich a propasoval jsem se do naslapaneho kostela. Byl to vskutku zajimavy zazitek. Nadelal (naplacal) jsem spoustu fotek z nichz jsem tak 80% vyradil hned pri prohlizeni ve fotaku. Predevsim tam byly vsude davy lidi, bylo to vecer a vsechno jsem prakticky fotil na ISO 3200, ale hlavne jsem nemel ani poneti jak bude tato akce probihat, takze jsem

Velky patel. V pozadi jeste predkladaji k libani nejakou relikvii.

Velky patel. V pozadi jeste predkladaji k libani nejakou relikvii.

nemohl najit predem vhodne stanoviste. Lec lide byli velice mili a vubec jim nevadilo, ze se jim tam v tom “zmatku” jeste mota Zeman s fotakem, ostatne jsem nebyl sam.  Sochy Panny Marie a Jezise byly vyneseny z postrannich kapli a vystaveny pred hlavnim oltarem. Nacez se vytvorila fronta, lidi (dav) prichazeli z venku, libali nejakou relikvii ve stribrne schrance a potom Kristovy nohy a zase odchazeli. Tento proces ponekud vylepsili (oproti stredoveku), neb dva knezi neustale otirali nejvice libana mista, jenom doufam, ze na kapesnickach meli nejakou dobrou dezinfekci. Vydrzel jsem tam vice nezli hodinu lec procesi nebralo konce i pridal jsem se k odchazejicim poutnikum abych se dostal na cerstvy vzduch a take abych jeste videl tu velikou frontu pred kostelem.

Nevim co to je, pomuzte mi nekdo. Mozna svatost oltarni?

Nevim co to je, pomuzte mi nekdo. Mozna svatost oltarni?

Tahle skupina mela cervene knofliky a kape.

Tahle skupina mela cervene knofliky a kape.

Madrid Spain Madrid Spain Madrid Spain Madrid Spain

Madrid Spainxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vecere - jamon sarrano, vyzrala sunka. V pozadi je kram s uzeniami a k nemu prilehly minibar.

Vecere – jamon sarrano, vyzrala sunka. V pozadi je kram s uzeniami a k nemu prilehly minibar.

Na veceri jsem zaskocil jenom do sousedniho baru nasklenicku vina a taps. Na hotelu jsem se, ustvany, na chvilku natahnul a tak se stalo, ze pisu tenle zapis az druhy den rano.

Leave a Reply

