Spanelsko_05 Toledo

Den zacal v naproste pohode, mel jsem spoustu casu a protoze jsem mel listky na rychlovlak sel jsem na nadrazi podstatne drive neb jsem si chtel udelat nejake fotky vlaku. Protoze vim, ze nic nepotesi tak jako cizi nestesti budu pokracovat. Nasel jsem spravne nastupiste, predlozil jsem listek a pani me odmitla pustit dal. Chvilku jsme se pretahovali a dohadovali se spanelsky o case, i ukazal jsem pani hodinky, podle kterych jsem mel jeste nejmene pul hodiny casu. Pani me vsak ukazala na velike nadrazni hodiny, ktere ukazovaly presne o hodinu vic. Je tezke vzdorovat takovemu argumentu. Prestali jsme se pretahovat a ja bezel zakoupit novy listek. No a tak se stalo, ze mam ted spoustu casu psat tento prispevek do zapisniku.
Cesta nakonec probehla velice prijemne, ani se mi nezdalo, ze vlak jede skoro 200 km/h a za chvili jsem jiz vystupoval v Toledu.

Toledo je krasne histroicke mesto plne pamatek a navic velice fotogenicke. Kdyz jsem prechazel reku Tajo, tak jsem nemohl nevzpomenout na dedu jak me ucil jmena 5 hlavnich spanelskych rek. Povazoval jsem to asi za stejne potrebne prozivot jako je cislo popisne u Posiku, lec naucil jsem se je nazpamet. Ted, kdyz jsem tak stal na moste a vzpominal na dedu, tak jsem mel pocit, ze je tam vlastne se mnou a ze timto zpusobem muze clovek dosahnout nesmrtelnosti. Asi sepisu deduv zivotopis pro pouceni budoucim generacim.

Dneska jsem si Toledo jenom prochazel a udelal jsem nejake fotky. Navic je velice prijemne, ze tady zustavam vecer, takze mam trochu casu pokochat se timto krasnym mestem v dobe, kdy se davy turistu vytrati (vetsina sem jezdi jenom na zajezd z Madridu) a mesto se ponekud zklidni.

K veceri jsem se zase rozhodl pro tapas bar. Tentokrat jsem navstivil bar, ktery byl usporadany ponekud jinym zpusobem. Kolem baru byly takove schranky s ruznyma dobrotama, neco jako takove chlebicky na dlouhem paratku. Ta “paratka” se nechavaji na taliri a obsluha je pri placeni zpocita. ¬†Zkusil jsem jich, k pivu, nekolik, a nejlepe mi asi chutnal takovy miniaturni tatarak z lososa.

 

Leave a Reply

