Spanelsko_14 Jerez

Jerez De La Frontera je dalsi z krasnych mestecek, ktera jsem navstivil. Mesto Jarez je proslule hlavne specialnim vinem, sherry. Je tady proslula jezdecka skola andaluzkych koni a take velka cikanska populace, ktera se chlubi vynalezem flamenga, podobne jako jiz v Seville. Ve vzduchu je zde jiz citit more, tento pocit byl jeste zesilen rybim trhem, ktery se poradal za rohem.

Jerez Jerez Jerez Jerez

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jerez JerezProhlidku zacinam v Alcazaru, na hrade, zachovala se zde mesita, arabske lazne, hradby, strazni vez, … Arabske lazne jsou krasne zachovale, podle meho nazoru to jsou velice dobre okopirovane rimske lazne. Oni totiz arabove se nebali prebirat veci z antiky a to nejenom z architektury, ale i literaturu, filosofii a vedecke poznatky, zvlaste pak matematiku a astronomii. Upadek zacal, az kdyz se dostali k moci fundamentaliste a uspesne prosazovat fakt, ze je dulezitejsi co je psano v “knize” nezli co je overeno zkusenosti nebo vedeckym pokusem.
Jerez Jerez Jerez Jerez Jerez JerezxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxMF_Jerez_01 2013 034

V podvecer jsem se jeste vydal na navstevu bodegas, vyrobna sherry, abych se take neco dozvedel o tomto slavnem Jerezskem produktu. Lec prohlidka mi utekla a tak jsem se pri zpatecni ceste zastavil ve vinarnicce, kde jsem ochutnal ruzne druhy sherry a to jsem doplnil dobrou veceri. Vecere sestavala ze dvou chodu oboje jsem si zvolil rybu jednou v korenenem nalvu ozdobenou skeblickama a po druhe v nalevu vyrobenem z sherry.

MF_Jerez_01 2013 038 MF_Jerez_01 2013 037

Leave a Reply

