Spanelsko_15 Jerez

Jerez_02 2013 016Dneska jsem mel asi nejzajimavejsi navstevu v Kralovske andaluske skole jezdeckeho umeni. Nejdrive se mi tam moc nechtelo, jit se divat na drezuru koni. No ale potom jsem neodolal, vzpomel jsem na tatku, dragouna, a vydal jsem se na show. Bylo to nadherne. Kone v podstate tancovali v podle hudby, chvilemi se zdalo, ze se dokazi zastavit ve vzduchu. Bylo tam ale striktne zakazano fotografovani a ja jsem to opravdu dodrzel, tedka toho lituju.

Jerez_02 2013 035 Jerez_02 2013 028Kousek byla jeste vyrobna sherry, kde jsem se zastavil prave v dobe, kdy zacinala prednaska v anglictine. Bylo to velice zajimave seznamit se s procesem vyroby tohoto lahodneho moku. Hlavne pak jsem ochutnal jak ma chutnat opravdu dobre udelane, stare sherry. Uvedu alespon nektere zajimavosti. Predevsim, Jerez_02 2013 037 Jerez_02 2013 045vsechno sherry se vyrabi z bilych hroznu, ktere se pestuji v okoli Jerez de la Frontera. Vino, ktere ziskame fermetraci je suche, neobsahuje zadny cukr a alkohol se do vina pridava, aby vino dosahlo asi 15 – 22 % akoholu.

Leave a Reply

