Spanelsko_16 Cadiz

Cadiz CadizZase jsem navstivil jedno krasne mesto, Cadiz. mesto se rozklada na poloostrove vycnivajicim do Atlantickeho oceanu. Cadiz je take velice stare mesto, mozna nejstarsi v Evrope. Mesto bylo zalozeno Cadiz Cadizfenicany nekdy kolem roku 1100 pr.n.l. Kolumbus osud odplul na svou druhou a ctvrtou cestu. Mesto Cadiz dlouho prosperovalo na cilem obchodu s amerikou. V pristavu, Sir Francis Drake zdecimoval spanelskou Armadu pripravujici se k odpluti na Anglii, pri drancovani mesta take ukoristil nekolik sudu sherry, odvezl je do Anglie a potom se sherry stalo v Anglii velice oblibene. Jak jsem nakoupil, tak prodavam.

Cadiz CadizNavstivil jsem namorni pevnost v Cadizu. Co me tam vsak upotalo byla skutecne krasna sbirka umeni, Serrra by ucurkaval. Tak se stalo, ze jsem chodil po pevnosti, fotografoval opevneni a pri Cadiz Cadizte prilezitosti jsem si vzpomel na Blanu ktera me pred odjezdem nabadala abych si daval pozor co fotim. Asi bych tezko vysvetloval nejakemu dustojnikovi, ze jejich opevneni povazuji za velice kvalitni  umelecke dilo. Nicmene mohu to dokumentovat nekolika snimky ummeleckych del z muzea v Madridu, ktere jsem si pro jejich zrejmou kvalitu vyfotografoval.

Cadiz Cadiz Take jsem si uvedomil, ze doposud kazdy vstup do noveho mesta zacinam vetou,ze jsem navstivil krasne mesto, neprehanim, neb kazde masto ktere jsem doposud navstivil si mne necim ziskalo. V Madridu byly skutecne velkolepe galerie, v Toledu spousta historie, v Cordobe mesita, katdrala a krivolake ulicky, …., Cadiz vycnia do more a jsou zde take uzke ulicky, ale rovne a relativn dlouhe, neprotinaji se vsk v pravych uhlech, takze i tady jeden muze ztratit orientaci.

Trochu me mrzi, ze preztoze jsem adresu mych zapisku z cest, rozdal mnoha kamaradkam a nekolika kamaradum nedostalo se mi zadne odezvy, coz me velice mrzi. Pokud prectete tento odstavec napiste prosim do poznamek alespon : “Precetl (a) jsem to.”. Dekuji.

Leave a Reply

