Maroko_18 Tangier

Tarifa, Tarifa,Dneska, v casnych hodinach rannich, jsem vyrazil autobusem z Cadizu do Tarify. Do Tarify   jsme dojeli prave v cas, abych jeste videl moji lod vyjizdet z pristavu. Moc jsem se s tim netrapil, neb jsem si stejne planoval prohlidku mesta.
Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa, Tarifa,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Prevoznik mezi kontinenty. Opustim TarifuLod byla velice pekna a pohodlna a asi za hodinu jsem prejel z jednoho kontinenetu na druhy. Einstain by se divil, neb jsem odjizdel Tarify v jednu odpoledne a pred dvanactou jsem jiz No a tady uz jsme v Afice, v Maroku. Tanger_01 2013 031vystupoval v Tangeru. Tedy ne tak docela, kdyz jsem cely nateseny vybehl z lodi byl jsem vracen celnikem, neb mi chybelo nejake razitko, ktere musim dostat od urednika na lodi. Dlouho jsem potom stal ve fronte na razitko lec po nejkae chvili jeste pricupitala dve devcata, kterym se s celnikem stala stejna prihoda, a me se hned zlepsila nalada, ze nejsem nejpitomejsi (posledni z cele lodi). Po celnim odbaveni jsem se Vyhled na Tanger Vyhled na Tangerprodiral davem pohunku, taxikaru, pruvodcu a prodejcu, kteri nabizeli kdeco vcetne sluzeb. Snazil jsem se tvarit jako, ze sem jezdim kazdy tyden, lec moc to nezabiralo. Nejvice se mi vsak osvedcila cestina, nicemu nerozumim a poradim si sam. Mimochodem ono ani s anglictinou to tu neni nijak slavne, vetsinou, pokud mluvi marokanci cizim jazykem, mluvi francouzky, nebo spanelsky.  No kazdopadne jsem prodelal drobny kulturni sok, beru to ale jako pripravu na Indii.

Vyhled z hotelu Vyhled z hoteluPo ubytovani v docela slusnem hotelu, s krasnym vyhledem na more. Jsem se vydal na obhlidku mesta a take jsem musel najit ATM machine. V obojim jsem byl uspesny, neztratil jsem se a tak jesm se rozhodl, ze si dopreju, matovy caj, zdejsi specialitu. V kavarnicce si ke me prisedl Peceni chleba Tkani latekstarsi pan, ze dela prekladatele do anglictiny a trochu jsme se bavili o zivote, hlavne tedy o zivote v Tangeru a v medine. Medina je stare mesto, kde jeste dodrzuji ruzne nabozenske prikazy a zivot se tam moc nezmenil za poslednich 300 let (samozrejme prehanim, mozna jenom Obchod s prirodni medicinou Obchod s prirodni medicinou200), dale je zde nove mesto, ktere je moderni nejenom vystavbou, ale i pristupem k zivotu, to si ale jeste budu muset overit. No, ale abych pokracoval s vyprevenim, Tak sedime kalbosim a za chvili se tam ometal nejky konupek a obcas neco prihodil v anglictine. Nakonec jsem se zvedl, ze budu odchazet a konupek poznamenal, ze mame spolecnou cestu, ze mi cestou neco ukaze. Uz jsem tusil, ze neco sije, ale moje pozornost polevila, prosli jsme nekolik tkalcu a obchodu a nakonec mi pomohl obeednat v nejake mensi restauraci, kde chodi mistni lide a cizinci to neznaji, no nakonec jsem zjistil, ze v restauraci se naleza jeden americky par a jeden Zeman. Kazdopadne konupek potom somroval, ze mi delal pruvodce, ze me dovdl az k hotelu, abych se neztratil. Tak jsem mu nakonec dal 4 eura a rozesli jsme se, on narikal jakeho mi delal dobreho pruvodce a kolik ma doma hladovych deti a ja jsem se musel smirit s tim, ze jsem se nechal napalit. Jak se rika, kazda sranda neco stoji a tohle ostatne bylo pro mne i poucne a zase to nebylo moc drahe, pokud tedy nepocitam ujmu na me jesitnosti : “Tohle se obcas stava jinym lidem, ale ja prece na takovouhle habaduru neneletim”.

Safran Koreni Koreni Datle Prodejce ovciho syra Priloha k jidlu Cleba Polevka Placka, mezi jidlem. Tanger_01 2013 070

Pe

Leave a Reply

