Maroko_20 Tanger

Jeste je rano, protoze jsem se malem ztratil cestou z pokoje na snidani, musim prilozit nekolik fotek, ktere jsem poridil cestou z pokoje na snidani v hotelu, aby jste si nemysleli, ze uz jsem uplne blbej. Na fotkach neni zachycena moje cesta z pokoje k recepci. Tady opisu vetu z pruvodce, kde mluvi o tomto hotelu, presne to totiz vystihuje moje pocity. Tenhle hotel pusobi, jako kdyby se tu po dlouha desitileti nikdo niceho nedotknul, coz z tohoto skvostu dekadentni vznesenosti cini objekt bezmala archeologicky.

Tanger_03 2013 001 Tanger_03 2013 022 Tanger_03 2013 020 Tanger_03 2013 015 Tanger_03 2013 014 Tanger_03 2013 013 Tanger_03 2013 012 Tanger_03 2013 010 Tanger_03 2013 009 Tanger_03 2013 006 Tanger_03 2013 005 Tanger_03 2013 003 Tanger_03 2013 002

Tanger_03 2013 017 Tanger_03 2013 019xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Zitra odjizdim do Tetuanu a rad bych trochu shrnul moje prvni pocity z tohoto, pro mne noveho kontinentu, zeme a mesta. Uvidime, jak (nebo zda) se budou moje nazory postupne menit.
Vetsinou jsem se pohyboval po medine, jak tady oznacuji vnitrni, stare mesto, ktere ma rozmer tak 1 x 1.5 km. Nove mesto jsem take navstivil, ale nemelo pro mne moc kouzla, vypada jako nove, trochu zaprasene sidliste. Mluvil jsem tady se trema lidma, muzi, ze kerych se potom vyklubali “pruvodci” pomedine nebo jejich nahaneci.  Se vsemi jsem se setkal v nejake kavarne, kde jsem si obvykle sednul a pozoroval cvrkot kolem pri sklence caje. Mluvili slusnou anglictinou a docela dlouho jsme se bavili o ruznych vecech, ktere me zajimaly, nezli zjistili, ze se mnou jim psenka nepokvete, a vydli se lovit jinam. V podstate vsichni nebyli za cely zivot jinde nezli v medine v Tangeru, nebo se k tomu nepriznali, ale v tomto bode bych jim veril. Oni v podstate ani nevychazi do noveho mesta, neb je to “semeniste hrichu”.  Veskera jejich znalost o svete je zalozena na koranu, nebot tam je vsechno “jasne” vysvetleno, takze ani neciti potrebu ziskavat nejke dalsi informace. Dalsi zajimavost, kterou mi sice nepriznali, ale kterou jsem jasne vytusil. Vsechny dobre prikazy, jeko neokrades, nezabijes, nezesmilnis, … atd vlastne plati jenom ve vztahu k jejich spoluvericim, coz maji ostatne spolecne s jinymi nabozenstvimi “knihy”. Jejich cele zivobyti je totiz zalozeno, v konecnem vysledku, na okradani cizincu, maji to promyslene do nejmensiho detailu. Samozrejme, ze je tady vetsina lidi, kteri tezce pracuji, rucne vyrabeji tkaniny, ktere potom vysivaji, zpracovavaji kuzi a vtvareji kozedelne vyrobky atd. , to vsak nic nemeni na faktu, ze se vam potom lzou, kdyz napriklad rikaji jak dlouho to jejich zeny vysivaly a potom se vam snazi vysvetlit, ze jenom proto, ze vas maji radi jsou ochotni ozebrcit svoji vlastni rodinu. No proste prodavaci ojetych aut jsou proti nim skoro pocestni. Nepodarilo se mi z nich dostat v podstate zadnou informaci o skolsvi, muzi, kolem padesatky, s kteryma jsem mluvil byli evidentne vychovani koranem a ulici. Coz jim dodava nebyvalou sebeduveru, oni si vubec neuvedomuji, ze si dokazu spocitat utratu a kdyz jim nakonec necham jeste navic nekolik dedaru tip, tak si asi mysli, ze musim byt uplny blbec. Zatimco ja, timto zpusobem, platim za onu krasnou a velice dobre ilustrobanou vypravu do stredoveku.

Musim popsat caj.

Musim popsat vyvolavani k modlidbe.

Leave a Reply

