Maroko_21 Tetuan

 

Musim popsat cestu autobusem do Tetuanu. Nejdrive jsem absolvoval neuveritelny zmatek na autobusovem nadrazi nahaneci tam prekrikuji jeden druheho, nastesti mesto Tetuan jsem mezi vykriky rozpoznal a v budce, do ktere jsem byl nanavigovan jsem koupil listek. Jak prodali listky aby se zaplnil autobus, vyrazili jsme, tedy ne tak docela. Kdyz uz jsme vsichni sedeli ve vyhratem autobuse, tak nastoupil borec s hromadou cervenych knizek a jal se je rozdavat cestujicim, ja jsem zadnou nedostal, preztoze jsem natahoval ruku. Nacez si borec stoupl na plosinku k ridici a zacal pedcitat, lide v autobuse hned vedeli kolik uhodilo a zacali to po nem opakovat, byla to zrejme nejaka modlidba z koranu tykajici se bezpecne jizdy. No, musim se priznat, mel jsem starost, abychom nemeli nejakou nehodu, neb by okamzite vedeli kdo to zavinil a asi by me ukamenovali. Kdyz jsme vyjizdeli z autobusoveho nadrazi, borec vysbiral knizecky, vystoupil z autobusu a vydal se pozehnat dalsim cestujicim. Jiank cesta probehla bez vyznamnych prihod. Jak jsem se tak koukal na krajinu, ktera mi ubihala pod oknem nemohl jsem nevzpomenout na Mexico, rozestavene betonove bracky, kopecky a kozy.

Tetuan_01 2013 006 Tetuan_01 2013 009Tetuan je hezke mestecko poleozene pod horami, na upati pohori Rif, coz mu dodava jistey sarm. Medina, stare mesto Tetuanu, je na seznamu UNESCO. Mezi lety 1913 az 1956 byl Tetuan hlavnim mestem spanelskeho protektoratu a tak se stalo, ze zde vznikla sverazna spanelsko – mauraska architectura.

Na prochazce jsem zabloudil take do velikeho muslimskeho hrbitova. Mrtvi jsou pohrbivani, ne spalovani a hroby jsou smerovany kolmo na smer k Mecce. Mrtvi lezi na boku a maji vyhled na Meccu.
Tetuan_01 2013 017 Tetuan_01 2013 019 Tetuan_01 2013 026 Tetuan_01 2013 029 Tetuan_01 2013 037 Tetuan_01 2013 038 Tetuan_01 2013 040 Tetuan_01 2013 043

Leave a Reply

