Maroko_23 Chefchaouen

IMG_0846Rano jsem se zase vydal na autobusove nadrazi za dobrodruzstvim, neb jsem jmeno mestecka do ktereho bych se rad prepravil nedokazal vyslovit. Takze jsem asi vypadal jako negramotny detecek jemuz deti napsali cedulku a vyslali jej do sveta. Nicmene po kratkem vandrovani po stanici se me ujal nejaky zrizenec a ukazal,kde si nakoupit jizdenku a nakonec me dovedl ke spravnemu autobusu. Autobus mel ceduli se jmeny stanic, ale pouze v arabstine. Zase se opakovala stejna procedura jako minule, jak se autobus zaplnil a vyrazili jsme, samozreme timu predchazela kratka modlitba, rozdavani a vraceni knizek. Uz me nic neprekvapilo, jeste budu chvili cestovat autobusem po Maroku a zvladnu i koran.

Trochu se mi zkomlikovalo hledani hotylku, neb kdyz me lidi, kterych jsem se ptal na cestu videli, jak se pachtim s baglem, v horku a cely propoceny, povazovali za velice vtipne posilat me od certa k dablu, jeden me dokonce poslal do hor. No nakonec jsem cely ucapkany zabloudil do nejakeho hostelu, kde recepcni mluvil peknou anglictinou a kdyz videl jak jsem zrizeny, i zzelelo se mu me a odvedl me, temer za rucicku, asi sto metru do hotelu ktery jsem alespon dve hodiny marne hledal. Mane jsem si vzpomel na jednu ruskou damu, ktera se me u muzea ptala jak se dostane na hlavni nadrazi, a ja ji, bez mrknuti oka, poslal do Podoli, a jeste jsem ji stacil rict, svoji vytribenou rustinou, at v klidu sedi, ze to nejaku dobu potrva. Na svoji omluvu snad jenom mohu dodat, ze se psal rok 1969. Snad jsem si to timto odcinil a dostanu bozi, v tomto pripade asi Alahovo, odpusteni. Naopak na omluvu mych radilu mohu dodat, ze jsem pravdepodobne nedokazal jmeno hotelu vyslovit a kdyz jsem jim to ukazoval napsane latinkou, tak pro zmenu zase oni nebyli schopni to precist.

Chefchaouen ChefchaouenMestecko Chefchaouen, preztoze je pro mne k nevysloveni, by se bez nadsazky nechalo nazvat malebne. Navic je polozeno v podhuri pohori Rif, domky jsou modre a bile, velice fotogenicke. Pokud popisuji nejake mestecko, obvykle popisuji stare mesto, medinu. Takovym hlavnim fokusem mesta byva kaszba, neco jako hrad, mel by ale take mit mesitu, vodi zdroj a skolu.

Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen Chefchaouen

Leave a Reply

