Maroko_30 Tangier

Dneska u se zase presouvam zpet do Tangeru, kde jsem zacal tento svuj marocky vylet. Tanger na mne jiz zdaleka nepusobi jako byl muj prvni dojem, “pruvodce” jsem nasel sedt na stejnem miste, v kavarne u sklenky caje a uz me ani neobtezovali. Clovek je velice prizpusobivy tvor, veci ktere me pred dvema tydny sokovaly, mi ted prijdaji zcela normalni. Lide jsou v podstate stejni. Copak, coby cech, mohu vycitat marockym taxikarum nebo v obchodech a restauracich, ze si obcas neco pripoctou, kdyz mi jsme to delali (mozna jeste delame) po leta v rozvinutem socialimu a nasi taxikari jsou v tomto smeru svetove prosluli dotedka. Co jidla se tyce mysli, ze jidla jako kus-kus nebo tagine jsou velice prechvalena v pruvodcich, je to sice marocke, ale to je asi tak vsechno. Co me zaujalo byl safran v omacce a v ryzi, jidlu to dodalo zajimavou chut. Ja osobne jsem daval prednost jidlu ktere jsem koupil na ulici, udelali to pred tebou, videl jsem co do toho davaji a bylo to chutne. Na ulici se nechal vetsinou koupit marocky placaty chleba nebo placky a jako priloha nejka zelenina a grilovane maso. Kalorie tady jeste nepocitaji, takze je vsechno radne mastne a chutne. Velice dobre by se k tomu hodilo pivo, jenomze tady piji sladkou limonadu, nebo uplne preslazeny caj.  Jako, ponekud nezvykle jidlo jse zkusil sneky, ale nebyl jsem tim prils nadsen, koupil jsem je v kalisku na ulici a zdaleka to nesplnilo moje predstavy o snekach v omacce z bazalkoveho masla.

Leave a Reply

