Spanelsko_43 Madrid

Neverte pruvodcum (ted mluvimo tech papirovych, myslim ale, ze to plati obecne). Vlastnim nekolik pruvodcu po Spanelsku, nicmene pred svou cestou jsem se rozhodl investovat do noveho pruvodce Lonely Planet 2013. Dalsi zajimavosti je, ze se mi nikde v knize nepodarilo najit rok, kdy byl vydan (to neznamena, ze tam neni nekde zasifrovany), takze onen vyse zmineny rok 2013 se vyskytoval pouze na regalu v knihkupectvi. Chci tim jenom zduraznit, ze nikdo se nema na pruvodce spolehat uplne a musi to konzultovat s jinym zdrojem. To se tyka hlavne cen, doporucenych hotelu, dopravy atd. ktere se meni rychle a muzou vas skutecne zaskocit. Vydal jsem se, moudre o den drive, koupit jizdenku do Cuenca na pruvodcem doporucene autobusove nadrazi. Pani na informacich se na mne koukala jako kdyz jsem prave spadl z visne. Prohlasila, ze z tohoto nadrazi zadny autobus do Cuency nejezdi (nebo neco v tomto smyslu), mela sice pravdu, ale tim pro ni tato zalezitost zkoncila a zacala se venovat dalsim zakaznikum. Nastesti dalsim zakaznikem byla takova sikovna pani, ktera me podrzela za rukav a zacala se slecnou v informacich zive diskutovat. Po chvili slecna v informacich zvedla telefon a pocala nekam telefonovat. Nacez se pani vydala shanet informace do metra (tedy do budky informaci), kde nikdo nebyl. Zmacnula nejaky cudlik a zacala si s nekym zive povidat, za chvilku tam byli tri informatori a s podivem vsichni vedeli odkud autobus (asi) jede a ktera je to stanice metra. Jeste take prodiskutovali vlak, ale nakonec se dohodli najednom aoutobusovem nadrazi. Pani me odvedla zpatky k autobusove informacni kancelari, kde slecna informatorka jiz mela pripraveny papirek s adresou, ktera se shodovala s adresou, kterou jsem dostal v metru. Jak vidno, dory clovek jeste zije, pani si ode mne nic nevzala a jala se bojovat o sve misto ve fronte, ktera se tam zatim vytvorila.

Na odpoledne jsem mel naplanovano¬†Madridske Narodni museum, “Museo Archeologico”, bylo vsak zavreno. Vymluvou jim byla generalni oprava a jako na mnoha jinych mistech – nedostatek penez.

Botanicka zahrada

Hlavni knihovna, museum knihy

 

Zahral jsem si sachy v parku, jenom ma vrozena skromnost mi brani abych napsal jak to dopadlo.

Leave a Reply

