Spanelsko_51 Madrid

Madrid_09 2013 060 Madrid_09 2013 063Prsi, stale mi v Madridu zbyvaji nektera musea, takze mi to vubec nevadi. Nejdrive jsem se vydal do namorniho muzea, “Museo Naval”. Muzeum bylo nadherne udelane a organizovane, pro me zde vyvstal zasadni problem, prednasky jenom ve spanelstine, ani takoveho magnetofonoveho pruvodce nemeli. Coz me velice mrzi neb o namornictvi a navigaci totho vim minimum a tady byla spousta veci, ktere bych se mohl dozvedet. Je zde napriklad mapa z roku 1500, ktere, asi jakao prvni mapuje americke pobrezi (tedy vychodni). Presnost s jakou dokazali koncem 15. stoleti urcit polohu lodi na mori bez presnych hodin je az neuveritelne.

Madrid_09 2013 074Cestou do musea “Centro de Arte Reina Sofia”, byl upoutan rozkvetlym kamenem, ktery byl zavlazovan podobne jako Zahrady Semiramidiny. Narazil sem totiz na “Caixa Forum”, moderni umeleckou galerii a vyukove centrum a je sponzorovano bankou La Caixa.

Madrid_09 2013 085 Madrid_09 2013 102V soucasne dobe tam jsou tam usporadany dve vystavy,  jedna Madrid_09 2013 119pojednava o Sumeru a prezentuje nejnovejsi nalezy a soucasny pohled na Sumer a druha “Masters of Chaos”, pojednava o dualite mezi chaosem a radem (chaos and order). Obe vystavy byly moderne usporadane, mohlo se tam fotit a navic nevyzadovali vstupne.

Madrid_09 2013 120Nakonec jsem se dostal do musea “Centro de Arte Reina Sofia” preci jenom dostal (v sobotu je museum otevreno mezi 15. az 21. hodinou zdarma) vystal jsem velikou frontu, neb zde soucasne probihala, skutecne obsahla vystava, Daliho a stalo to za to. Pro mne bylo velice zajimave, neb zde promitali nektere Daliho filmy, ktere jsem vubec neznal. Ono, uprimne receno mi to moc neprineslo, mohu ale rict, ze jsem nektere jeho filmy videl (presneji receno jeden cely).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Madrid_09 2013 063 Madrid_09 2013 086 Madrid_09 2013 092 Madrid_09 2013 125 Madrid_09 2013 130 Madrid_09 2013 131 Madrid_09 2013 114

Leave a Reply

