Italie_05 Rim

St' Peters basilicaJak jsem potkal papeze. Tentokrat zacnu od konce, kdy jsem se odebral na navstevu basiliky Svateho Petra. Prichazim na svatopetrske namesti, kde byla spousta lidi nejdrive jsem si myslel, ze je to kvuli mne, ale posleze se ukazalo, ze soucasne se mnou se vynoril papez. V te dobe se tam jiz vytvorila ohromna St' Peters basilicafronta kterou piliciste drzeli v uctive vzdalenosti od papeze. Vypozoroval jsem ale, ze nekteri lide, vtipne prelezou maly plutek mezi sloupy a vmisi se mezi skandujici verici. Zeman, frontovy bojovnik, odchovany socilaistickym ceskoslovenskem nezavahal a jal jsem se briskne preskocit plutek. Jenomze jsem se zasekl s jednou nohou na plutku a druhou pozvolna klouzajici po patce sloupu. V blizkosti papeze a boha mi jiste melo proletet hlavou, pozadej o odpusteni a mozna to prezijes, namisto teto vize se mi vsak obevila predstava jak padam na mramorovou podlahu a potom take zarive obliceje mych kamardu notujicich si: “No konenecne na toho Zemana take doslo a jeste neco o bozich mlynech … “. Sebral jsem vsechnu silu, vzpomel na dedeckovo “Pomoz si sam a nebe ti pomuze …” zabrla jsem, natahnul si nejaky brisni sval nicmene jsem se ocitl, vice mene becpecne, na druhe strane ohradky.  Takze jsem predbehl frontu, dostal se alespn o sto metru blize a podarilo se mi ukoristit snimek papeze.

Insert

Leave a Reply

