Italie_15 Neapol

Palac byl ohromny a nezajiavy, chotba me vsak zaujala

Palac byl ohromny a nezajiavy, chotba me vsak zaujala

Neapol_04 2013 016Dneska jsem se vydal do musea “Museo de Capodimonte”. Udelal jsem si takovou prochazkovou cestu, sel jsem podle pobrezi a potom jsem se vydal na kopec k palaci “Palazzo Reale di Capodimonte”, kde je instalovan jedna z nejlepsich sbirek umeni v Italii. Cestou jsem se snazil zavitat, a zavital, do jinych casti mesta. Doufal jsem, ze nekde obevim nejaky krasny kout mesta, no neobevil jsem, spise naopak. Opravdu jsem se snazil, nechtel jsem vypadat jako ti borci co stravli v New Yorku tri dny a vraceji se do Ceska s predstavou, ze New York je spinave a smradlave mesto, kde tlusti lide jedi hamburgry.
Mozna bych mel u toho jidla jeste chvili zusat a podelit se o jiste perlicky  z italske kuchyne:

  • Italien dressing je americky vynalez, v Italii se snad ani neda koupit.
  • Kecup, se v supermarketu pry necha koupit, ale zadny ital (vyjma teenegers) by jej nepouzil.
  • Jist jako predkrm chleb pokapany olivovym olejem je ciste americka zalezitost.
  • Parmigiano syr nepatri na zadne italske seefood. Ja si schrimpy bez parmazanu snad neumim ani predstavit.
  • Scampi a schrimps jsou dva ruzne druhy korysu (crustacean). Takze, Scrimp scampi, coz se bezne obevuje na americkem jidelnim listku je nesmysl. Nicmene v americe je scampi povazovano za jistou upravu schrimpu, a ja vim presne co si mam pod timto pojmeme predstavit a pochtnam si na tom.

Insert:

Leave a Reply

