Italie_21 Caserta

Dnes rano jsem vyrazil ze Sorrenta do mesta Brindisi na druhe strane Italie odku se jiz budu plavit do Recka. Vyrazil jsem rano a na znamem nadrazi v Neapoli jsem byl jiz kolem osme. Prestupoval jsem v meste Caroza, kde jsem mel nekolik hodin cekani na rychlovlak do Brindisi. Nejak mi zajiskrilo v lebce a vzpomel jsem si, ze jsem to jmeno jiz cetl v knize UNESCO Treasures. Vysel jsem z nadrazi, informace o meste jsem nenasel a taxikaru jsem se neptal neb, podle mych dosavadnich zkusenosti, to jsou lupici at se jiz ocitnes v kterekoli zemi. Nicmene pred nadrazim byl veliky park jemuz vevodila obrovska budova, zamek burbonskych kralu, Reggia. Tak se stalo, ze jsem cekani na vlak stravil prohlidkou zamku a prilehlych zahrad.
Caserta_palacKralovsky palac zacal stavet Karel III Burbon v roce 1752. Jiz od pohledu je jasne, ze byl postaven aby konkuroval jak Versailles ve Francii, tak Escorial ve Spanelsku. Architektura palace (mriz jako Escorial) a vnitrni vyzdoba nezapre, ze architect se nechal inspirovat objema palaci. Pro muj vkus je palac prilis pompezni, ale zahrady jsou opravdu krasne zasazene do okolni prirody a obrovske. Korunou zahrad je 75 metru vysoka kaskada, vodopad, vzdaleny od palace 3 km. Jako perlicka by se mohlo dodat, ze zde podepsali Nemci kapitulaci v Italii.

Insert:

Leave a Reply

