Brazil_02 Sao Paulo

Sao Paulo 2014 035Dneska mam prihodu na tema “Do nestesti nas neprivadeji veci, ktere nevime, ale veci ktere vime jiste, ale ktere nejsou pravda!”. Vydal jsem se na seznamovaci prochazku mestem, v pruvodci byla takova prochazka doporucena. Mapu jsem slozil podle vzoru Blana, to jest do ctverecku a pokazde, kdyz jsem odbocil pootocil jsem mapu a cestu jsem sledoval bez nejmensiho problemu. Po nekolika hodinach zacal pusobit jetleg, navic bylo horko i rozhodl jsem se vratit se do hotelu a trochu si odpocinout. Rozlozil jsem mapu, jako normalne, nasel jsem pozici hotelu a vydal se na zpatecni cestu. Brzo jsem si zacal uvedomovat, ze zde neco nehraje, napriklad, ze maji v mape sice oznaceny smer v jedosmerne ulici, jenomze sipka byla opacne a podobne “malickosti”. No, jak tech nepresnosti mapy pribyvalo, smiril jsem se s faktem, ze mi, v hotelu, dali nejakou zastaralou mapu, kde, navic, neni mnoho ulic zakresleno i rozhodl jsem se ze nezli pracovat s nepresnym pristrojem (mapou) poziji zdraveho rozumu. Postvail jsem se zady ke slunci, bylo prave poledne, nasmeroval jsem mapu, urcil azimut a vydl se smerm k hotelu. Po nejake dobe mi bylo jasne, ze nejenom, ze mapa obsahovala mnoho drobnych nepresnosti, ale oni, ti brazilci vytiskli mapu vzhuru nohama, zrejme pro to, aby se bavili nad bezradnosti turistu. V tom okamziku mi to vsak doslo: “Zemane, ty vole, jsi na jizni polokouli!” a slunce se ti, v prave poledne, opira do zad ze severu. Takze, jeste nezli jsem se priblizil ke stercham z vlniteho plechu, obratil jsem mapu, vzhuru nohama a za hodinu jsem jiz zacal na obzoru rozeznavat kontury baraku v okoli hotelu.

Leave a Reply

