Italie_01 Bolzano

Z Podebrad jsem vyrazil casne rano, podarilo se mi projet Prahou naprosto bez problemu, jel jsem po dalnicich prez Nemecko. Jen tak tak jsem si vsimnul, ze se blizim k rakouskym hranicim abych si zakoupil dalnicni znamku. Na to chvilku, co jsem profrcel Rakouskem mi to prislo jako vyhazovani penez, nejkratsi dalnicni znamka do Rakouska se prodava na 10 dnu. V Itali se plati toll na dalnici stejne jako v USA. Jak jsem prijel do Rakouska a objevily se hory zacala cesta, i z dalnice, vypadat velice pekne. Preztoze mi cestou mi obcas decentne zprchlo, stridalo se to se slunickem.  Z okolnich hor se zvedala para, potom pruh lesa a nahore zasnezene vrcholky Alp. Kdyz se do toho jeste obevil nejaky ten kostelik nebo hrad, krajina byla velice fotogenicka az kycovita. Jedinnym problemem bylo, ze jsem si to frcel po dalnici a nemohl jsem zastavit, takze z tohoto velice pekneho useku cesty nemam zadne fotky, ktere by staly za neco. Do Itali jsem se dostal prez Brennen Pass a porve jsem sjel z dalnice v Brixenu. Teto casti Italie se rika Jizni Tyrolsko, ktere bylo pricleneno k Italii bylo az po prvni svetove valce (1919). Do tedka si zachovava nemecky charakter a mluvi se tady vetsinou nemecky. Coz pro mne, jazyku neznaleho vytvarelo jiste problamy. Vsude jsou sice dvojjazycne napisy, jenomze italsko – nemecke, coz mi nijak vyrazne nepomaha. Bressanone (Brixen) je pekne “rakouske” mesto, jehoz mocni a bojovni biskupove ovladali, jako samostatny stat skoro po tisic let. V Brixenu jsem take nasel hotel Elefant, kde byl ubytovan Karel Havlicek Borovsky. Hotel je velice stary, z 15. stoleti, ale fancy a dobre udrzovany. Karel Havlicek si to ale mohl za tech 500 zlatych, ktere dostaval jako apanas, dovolit. Komunisti by ho, v lepsim pripade poslali do Jachymova.

Fotky jsou pouze z Brixenu, do Bolzana jsem prijel navecer.

This entry was posted in Italie.

Leave a Reply

