Italy_03 Verona

Dneska byl den jako vymalovany, presouval jsem se z Bolzana do Verony. Jak jsem se presouval k jihu, ubyva nemciny a pribyva italstina. Zatimco v Brixenu jsem slysel pouze nemcinu tak ve Verone je tomu naopak. Verona je jiz italske mesto, tak si predstavuji. Navic napisy na pamatkach jsou zase dvoujazycne, ale druhym jazykem je tentokrat anglictina, coz je pro mne velice zajimave hlavne pokud navstivim muzeum nebo galerii.

Moje prvni zastavka patrila mestu Trento (Trident). Trident se proslavil zasedanim tridentskeho koncilu. Zasedani tridentskeho koncilu (bylo jich celkem 18), ktery byl svolan aby celil rustu protestantismu, se konala v katedrale (Duomo) v letech 1545 – 1563.

Cestu z Trento do Veroy jsem absolvoval prez krasne mestecko Arco a potom podel jezera Lago di Garda. Cesta byla skutecne velice krasna, lec problem byl, ze jsem tuto cestu absolvoval 1. maje (ve svatek) a navic byl krasny den. Takze vsude byly davy turistu a na silnicich plno aut, ale nejhorsi byly hordy cyklistu, kteri se hnali (50 km/h) po uzounkych silnickach, kde bylo pro zpestrni mozna sto tunelu.

Do hotelu “Best Western” na jihu Verony jsem dorazil odpoledne a ubytoval se. Hotel jmenuji proto, protoze jsem dostal pokoj “junior sweet”, porovnatelny poze z pokojem, ktery mi obednala Debora na Floride, ktery ale stal alespon 5x tolik. Cesty Expedie jsou nevyzpytatelne.

 

This entry was posted in Italie.

Leave a Reply

