Turkey_03 Istanbul

Hagia Sophia

Hagia Sophia

Dnesnim hlavnim zazitkem byla navsteva Hagia Sophia (Chram Bozi moudrosti). Chram je vskutku neuveritelne dilo, ktere nechal postavit cisar Justinian vice nez sto let pred prichodem kupce Sama do ceske kotliny. Ted uz asi 20 let chram opravuji, takze stale je tam nekde leseni. Hagia Sophia byla nejvetsim

Hagia Sophia

Hagia Sophia

krestanskym chramem az do roku 1453, kdy byla Constantinopol dobyta Osmany a chram byl prestaven na mesitu. V roce 1935 byla mesita prohlasena ze muzeum. Krasne mozaiky se zachovaly ve velice dobrm stavu.

 

Odpoledne jsem si udelal prochazku k mori a zaskocil si na veceri do rybi restaurace, kde jsem k velice dobre rybe udolal lahvicku tureckeho vina. Tak se stalo, ze uz jsem vecer nedodelal starnku, ale dopisuji to ted, v casnych ranich hodinach.

Take jsem videl pani jak tka (vaze?) koberec. Pani to zrejme nedelala prvne, ten uzlik udela jednou rukou ac jsem se snazil nepodarilo se mi to pochopit. Navic ona dela postupne jednu barvu a potom dalsi takze v te huste osnove musi pokazde najit to spravne misto.kde ma udelat uzlik. Tak takhle bych se neuzivil.

Leave a Reply

