Turkey_04 Istanbul

Istanbul 2014 365Dneska zase prsi, i vydal jsem se do archeoogickeho muzea, tedy muzejniho komplexu, ktery je rozdelen do tri muzeji, Muzeum stareho orientu, Muzeum Archeologie a Muzeum Dlazdic. Muzeum Archeologie prochazi velikou renovaci, pruchod byl zajisten ohromnymi zeleznymi platy, okamzite jsem to vyfotil, neb jsem si byl jist, ze je to Richard Serra, platy vsak byly svarovane a to me ponekud zmatlo a zacal jsem hledat cedulku se jmenem umelce, marne, vyzvidal jsem od sluzby v muzeu, take nevedeli, nakonec jsem si uvedomil, ze nejsem v muzeu moderniho umeni a pripustil jsem (jenom na moment), ze bych se mohl mylit. Muzea byla dobre usporadana a sbirky, k me velike radosti, byly popsany jak v turectine tak v anglictine. Napriklad tu byly nalezy z Troje usporadane vrstvu po vrstve, vschno (vsechno je silne slovo) co v Troji chybelo tady bylo tady k videni.

Cestou jsem jeste navstivil Aya Yrini, byzansky kostel …

Dalsim zazitkem dnesniho dne byla navsteva tureckych lazni, Cemberlitas Hammami. Neni to zrovna nejlevnejsi zabava lec jednou za zivot to definitivne stoji za to. Nejdrive si, u pokladny, vyberete proceduru a potom se jdete prevleknout. Na prevlekani dostanete kabinku, ve ktere je lehatko urcene pro odpocinek po procedure. Take vam daji kus latky do ktereho se prevleknete, pripadal jsem si jako skot (nemyslim dobytek). Potom se jdete natahnout na vyhratou mramorovou plotnu, kde stravite as 20 minut a potite se. Potom prijde lazensky pomocnik, ktery me umyl, vydrhnul zinkou a udelal masaz. Potom vymenite mokry hadr za suchy, dostanete osusku a odeberete se do vasi prevlekaci kabinky, kde jsem odpocival asi 30 minut. No a timto cela procedura konci. Abych to shrnul, cela procedura byla docela prijemna.

Leave a Reply

