Turkey_09 Ankara

Ankara 2014 002Vydal jsem se na prochazku po hlavnim meste Turecka a musim priznat, ze jsem nebyl prilis nadsen. Hledal jsem Muzeum Anatolskych Civilizaci, ktere je umisteno ve stare casti mesta, bez ukazatelu a pro zpestreni jsem v hotelu dostal spatnou mapu. Jeste ze jsem si to pred cestou vyhledal na internetu a vedal jsem asi jak muzeum vypada a ze je na kopci. No i tak to byl orisek. Cestou jsem vsak nasel Etnograficke muzeum, ktere bylo sice docela pekne ne vsak, nastesti, prilis rozsahle, takze jsem jiz brzo zase pokracoval v hledani meho hlavniho cile. No podarilo se mi muzeum nakonec najit, ale nebylo to vubec jednoduche. Zato muzeum, kdyz uz jsem ho nasel bylo skutecne vynikajici. Koncem 90. let bylo vyhodnoceno jako nejlepsi evropske muzeum a podle meho skromneho nazoru pravem. Byly tam sneseny ty nejlepsi staroveke pamatky z cele Anatolie a navic byly krasne organizovane a popsane (vcetne anglickeho prekladu). Jinak, ale mesto me nijak nenadchlo, moje hlavni vzpominky jsou prach a obtizna orientace. Existuje zde ale, podle pruvodce, krasne moderni mesto s parky a obchodnimi domy, to ale zrovna neni vec, ktere by me prilis nadchla.

Leave a Reply

