Turkey_16 Konya

Konya 2014 016Na dneska jsem si jako hlavni chod naplanoval navstevu svatyne Melvana. Presneji receno ona svatyne byla premenena na muzeum, nicmene se tam stale sjizdeji davy priznivcu z celeho Turecka. Napis nade dverma znamena neco ve smyslu tom : “Kdo vstupuje neuplny, vyjde dokonaly”, jelikoz jsem tema dverma jak vesel, tak vysel … Ve svatni jsou dve pozoruhodnosti u kterych se shlukuji turecke vypravy. Predvsim je to hrobka Melvany, pred kterou se modli a ktera leci (presneji receno jeho cepice). Co me ale velice zaujalo byla schranka ve vitrine, ktera byla neustale oblezena Konya 2014 020 Konya 2014 017davem tureckych zen. Puvodne jsem myslel, ze to plexisklo libaji, jako v recko-katolickych kostelech a neustale jsem se motal kolem abych to vyzkoumal, az se me nakonec ujala turecka pruvodkyne, ktera mi vysvetlila “postatu” veci. Ve vitrine je krabicka ve ktere je ulozen Mohameduv knir. Dole ve vitrine jsou vyvrtany otvory, kazdy otvor predstavuje jednoho proroka. Ke spaseni vedou ruzne cesty a pokud budes nasledovat proroka, ktery je ti nejblizsi dosahnes spaseni. Vtip je v tom, ze cichas k otvorum a kdyz ucitis vuni ruze tak to je ten spravny prorok, ktereho nasledujes. Take jsem tedy cuchal, nakonec jsem “ucitil ” ruze u jednoho otvoru a pani pruvodkyne mi, s ohromnou radosti oznamila, ze jsem patrne krestan neb tento otvor je zasvecen Jezisovi. Tak jsem ji hnedka prisvedcil a pani pruvodkyne me malem polibila v muslimske svatyni jakou mela radost. Je skutecne neuvertelne cemu vsemu jsou lide ochotni verit a zvlaste pak, kdyz to nevyzaduje zadne mysleni na jejich strane.

One comment on “Turkey_16 Konya

  1. Although I didn’t understand a word, I loved your pictures!

Leave a Reply

