Turkey_22 Pamukale

Pamukkale …

 

Dlouho jsem vahal, zda mam tuto prihodu ukazat, lec jak jse se jednou docetl, muzska jesitnost je naprosto bezmezna, predkladam tuto prihodu k vereni. Beleve it or not! Moje prochazka travertiny v Pamukkale zacala velice prijemne. Dve cinanky si delaly foto shoot se vsi paradou a ja jsem si, pri te prilezitosti, take udelal nekolik fotek. Usmal jsem se, podekoval a pokracoval jsem pomalu dal a na foto shoot jsem zapomel. Po nejake dobe me oslovily dve divenky, zda by se se mnou mohly vyfotit. Nejdrive jsem se rozhlizel s kym, ze to mluvi a divenky vida moji vyplasenost zopakovaly svoji prosbu. Jeste v soku, jsem samozrejme pritakal a pri te prilezitosti jsem si je take vyfotil. Nakonec se ukazalo, ze jsem jim pripadal jako “Santa Claus”, stary, tlusty a fousaty :-))

 

Pamukkale 2014 432

Chodit bos po travertinech je velice prijemne, ono se to totiz, nastesti nesmeka. Cast “travertinu” je vytvorena umele, hlavne podel vstupni stezky, takze davy turistu nic nenici, mohou se tam vydovadet a kdyz si jeden popojde o kousek dal, uvidi prirozene travertiny v plne krase. Ted je cele uzemi spravovano jako narodni park pod dohledem UNESCO, takze musi dbat o zachovani tohoto krasneho prirodniho utvaru.

Pamukkale 2014 484

Travertiny se mi libily, avsak prochazka po Hierapolis, to jeste prekonala. Mnohokrate jsem cetl a slysel o Efesu a Miletu a tak jsem od navstevy Hieropole ani nic moc neocekaval,  jake vsak bylo me prekvapeni.

Pamukkale 2014 537

Sel jsem podel travertinu az jsem se najednou vynoril na nadherne zachovale Frontinove ulici. Frantiniova ulicce byla hlavni tridou mesta a je zakoncena Byzanskou branou na jedne a Domicianovym obloukem na druhe strane.

Pamukkale 2014 576

Dale jsem pokracoval ven z mesta, kde se, podle rimskych zvyku, podel silnice rozkladal hrbitov. Hrbitov nese znamky vsech moznych kultur, ktere se tady vystridaly, takze je to nejenom zajimava , ale take poucna prochazka.

Pamukkale 2014 610

Po prochazce hrbitovem, jsem se prez agoru vydal k martiriu svateho Filipa (apostola?). Cestou do kopce jsem nejdrive navstivil baziliku svateho Filipa, kde je take jeho hrobka. Letos jsem navastivil tolik svatych a tolik poutnich mist, ze se obcas, nenapadne koukam do zrcadla, zda se mi nad hlavou netvori svatozar.

Pamukkale 2014 622

No a konecne jsem vystoupal az k samotnemu poutnimu mistu, kde byl umucen svaty Filip a na pamatku tady vystavely, na osmibokem zaklade, obrovskou poutni kapli.

Leave a Reply

