Turkey_29 Bergama (Pergamon)

Presouval jsem se autobusem z Selcuku do Bergamy. Vsechno probihalo hladce, v Izmiru jsem presedal. Zjistil jsem si ze ktereho stanoviste odjizdi autobus do Bergamy a v klidu cekal. Zpocatku tam se mnou cekalo nekolik lidi, kteri se ale postupne vytraceli. Za chvili jsem tam stal sam jako Jakes v plote. Jenom pro dokresleni, Bergama se ma, podle ceskeho pruvodce vyslovovat stejne jako se to pise. Opodal tam sice nejaky borec vyskakoval a vyvolaval neco co by se ale ani pri nejlepsi vuli nedalo prelozit jako Bergama, tudiz jsem jej ignoroval. Za chvili autobus odjizdel a borec stal v otevrenych dverich a neustale mlel svou a posunkama se me snazil prilakat do autbusu. Nakonec jsem nevydrzel s nervama a naskocil jsem k nemu na stupinek. Pruvodcimu jsem se snazil vysvetlit, ze chci jet do Bergamy, coz jsem jeste zduraznil podtrzenym jmenem v pruvodci. Pruvodci mi pritakal, nicmene se neopravil a i nadale vyvolaval ono nesmyslne slovo, no nechal jsem ho pri tom, preztoze jsem mel zalozenu stranku s tureckou vyslovnosti a lehce jsem mu mohl ukazat jaka je spravna vyslovnost.

Bergama 2014 009

Hotel je pekny a mam z pokoje vyhled na Acropol. Pekny pokoj jsem mel jiz nekolikrat, lec takovyto sprchovy kout jsem jeste nevidel. Ve strope je zabudovan stereo system, osvetleni, a ventilatory. Na strednim panelu jsou masazni trysky. No co mam povidat, kdyby se ozvalo “Beam me up Scotty” tak bych nebyl vubec prekvapen.

Bergama 2014 001

Z Pergamonu pochazi dokotr Galen, jeden z nejznamejsich lekaru vubec.

Bergama 2014 006

Jak uz to ma ve zvyku, nejdrive obvykle navstivim muzeum. Muzeum bylo mensi, ale prijemne, ostatne vetsi cast vlisu jsem videl v Berline.

Leave a Reply

